`...Berjuanglah wahai Ansorullah Dengan matlamat daulah Islamiyah Berkorbanlah wahai yang beriman Dengan harta dan segenap kepunyaan...`

[ Selamat Datang ]

Anda Merupakan Pelawat Ke

[ Mursyidul Am ]
[ Waktu ]
[ Kalender Hijri ]
{ Daulat Tuanku }
[ Live Traffic ]
[ DPPPJS ]

DPPPJS

[ Pesanan Anda ]

Free chat widget @ ShoutMix
[ Gambar Hari Ini ]
[ Video Hari Ini ]

[ TranungKite ]
  • [ Harakah Daily ]
  • [ PAS Selangor ]
  • [ Laman PAS ]
    [ Powered by ]

    A© MBH ArtD'Sign

    Ahmad Za'im

    Free Blogger Templates

    BLOGGER

    “Sesungguhnya Kami pernah membentangkan amanah kepada langit, bumi, bukit-bukau, gunung-ganang, lalu mereka tidak bersedia untuk memikulnya dan merasa terlalu berat, dan manusia sedia untuk memikulnya, sesungguhnya ia sangat zalim lagi sangat jahil”

    >> Kepimpinan PAS Pusat 2007 - 2009
    >> Paparan Terkini
    Ratusan Banjiri Markaz PAS PJ Selatan
    Wednesday, December 03, 2008

    Gerai jualan  cd-cd dan pakaian muslim

    Penyokong veteran PAS...turut memasarkan produk parti (Harakah, Jus, Kurma dan lain-lain..)

    Selasa, 2 Disember 2008 - Sejarah berulang kembali. Mungkin itulah ungkapan yang sesuai dilafazkan apabila ratusan masyarakat Dun Taman Medan membanjiri laman Markaz PAS kawasan PJ Selatan semalam.

    Markaz PAS yang terletak berhampiran tapak pasar malam itu, kembali mengimbau sejarah 5 tahun dahulu. Jika di zaman pemerintahan Barisan Nasional (BN), permit untuk menganjurkan ceramah perdana amat sukar diperolehi. Berbanding hari ini bilamana negeri Selangor diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada parti komponen PAS, PKR dan DAP.

    Ceramah Perdana anjuran Pemuda PAS Kawasan PJ Selatan semalam mendapat sambutan memberangsangkan dengan kehadiran ratusan masyarakat tempatan termasuk kaum india dan china.

    Program yang bermula pada jam 9.15 malam itu telah menampilkan Al-Fadhil Ustaz Haji Abdul Ghani Abdul Rahman, Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka sebagai panel yang pertama. Dalam ceramah tersebut, beliau telah menyatakan bahawa sejak 50 tahun pemerintahan BN, UMNO telah menanamkan aqidah kepada rakyat bahawa wajib meletakkan kepercayaan 200% kepada BN.

    "UMNO - BN sejak 50 pemerintahannya, telah menanamkan kepercayaan sekiranya tiada BN, jalan raya tak berturap. Kalau BN tiada, kita nak makan apa. Kalau BN tiada, anak- anak tak boleh ke sekolah...itulah UMNO" katanya pada sidang ceramah semalam.

    Panel kedua pula ialah Tuan Haji Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS Pusat. Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Abang Mat telah memukau hadirin dengan pidato beliau yang sememangnya diiktiraf masyarakat pelbagai.

    Antara isu utama yang dibawa oleh Abang Mat ialah berkenaan Akta Kezaliman ISA. Beliau yang juga merupakan Pengerusi Penggerak Demokrasi & Mobilisasi menyeru semua lapisan masyarakat agar berganding bahu, bersatu hati membantah Akta Kezaliman ISA.

    Sejurus laungan TAKBIR dilaungkan bagi mengakhiri program semalam, hujan renyai-renyai turun membasahi tapak program. Mungkinkah itu hujan rahmat dariNya...? Alhamdulillah.

    Turut hadir semalam ialah YB Haliza Talha, Adun Taman Medan yang turut memberikan ucapan sepatah dua kata sebagai aluan.

    Di atas adalah sedikit foto album yang sempat dirakam semalam - ICT.

    posted by Pemuda @ Wednesday, December 03, 2008  
    0 Comments:
    Post a Comment
    << Home
     
    >> Previous Item
    >> Download
    • Borang Muhasabah Bulanan
    • Hatiku Milikmu [Cerpen]
    • Seindah Mawar Berduri [Cerpen]
    >> Archieve
    >> Kami Peduli
    Link 1
    Link 2
    Link 3
    Link 4
    Link 5
    Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Selatan 2008
    :: Menuju Negara Berkebajikan | PAS For All ::
    © Hakcipta Terpelihara 2008